יום שישי, 16 בינואר 2015

מי רוצה בייגלה?

מכירים את הרגע הזה? אתם מסתובבים בשוק ואז נתקלים בדוכן עמוס בבייגלה טרי. אם לא תכננתם בכלל לארוז כמה לדרך, משהו בריח המשכר הזה של מאפייה והטעם הקריספי הצרוב בזיכרונכם, מביא אתכם למלא שקיות נייר לנשנוש כל הדרך בשוק לחוויה טעימה עד הגעתכם הביתה. רוב המקרים הבייגלה מתחסל יותר מהר ממה שחשבתם. ובכן, לי זה קורה ברוב המקרים ועכשיו החורף שבא לביקור רציני קצת גורם לי להימנע מטיולי חוץ ארוכים. למרות שאני מאוהבי עונת החורף אבל ממש לא נעים לי שקר.

לפני כמה ימים היה לי חשק לבייגלה כזה! אז מהר מאד חיפשתי מתכון שאוכל לאמץ בספר המתכונים ובעיקר לפנק את הקטני שלי, יהלי. (שלא אוכל גלוטן, להזכירכם) 
אז לפני הכל אכן מצאתי מתכון מושלם וקל להכנה אז בואו לאמץ אותו גם כן.

המתכון על פי רחל שמעוני ( ׳דלישף - מתכון עם ניסיון׳ )




ב י י ג ל ה  

רכיבים: 

2 וחצי כפות שמרים
2 כפות סוכר
1/2 כוס מים פושרים
לערבב הכל יחד ואז להוסיף:

4 וחצי כוסות קמח
1 כוס מים פושרים 
2 כפות מלח
1/2 כוס שמן

אופן ההכנה: 

ללוש הכל יחד עד לבצק אחיד במיקסר בהילוך בינוני עד איטי במשך 8 דקות. לאחר מכן לתת לבצק לנוח לפחות 10 דקות בתוך קערת המיקסר עם מגבת מעל. 
מוציאים את הבצק מהקערה ומרדדים אותו למשטח אחד. קורצים ל-8 עיגולים גדולים או 14/16 עיגולים קטנים. 
ולגלגל כל עיגול לרצועות. ניתן ללפף 2 רצועות אחת סביב השניה, לבייגלה עגול או לעשות צורה מרצועה אחת. מה שתרצו. 

להרתיח בסיר מים ו-2 כפות סודה לשתייה. כשהמים רותחים להכניס פנימה את הבייגלה ל-30 שניות ולהניח על תבנית מרופדת בנייר אפייה. לאחר מכן למרוח ביצה על הבייגלה ולפזר מעל סומסום/ מלח גס/ זעתר וכו׳.  

מכניסים לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות במשך 20 דקות. 

הערות: 
מי שלא אוכל גלוטן יש להמיר את הקמח הלבן בקמח ׳כרגיל׳ (כך נקרא שמו) ללא גלוטן
התוצאה: לא פחות ממוש-לם. הצילומים של הבייגלה הם ללא גלוטן. 

ת ה נ ו !







4 תגובות: