יום שלישי, 30 בדצמבר 2014

עוגיות לימון | עוגיות סנדוויץ




בתור אמא לפעוט בן שנתיים וקצת, משימות המטבח שאני מציבה לעצמי חייבות להיות כאלה מוצלחות, שוות תמונה, שוות דיווח ושלא נדבר על ההתלהבות הפנימית כשמצליח לי. עכשיו, למה אני בכלל מספרת את כל זה, שאלתם? ובכן, יהלי, הקטנטני שלי לא אוכל גלוטן ולא חלב. המהפך התחיל בגיל שנה ו7 חודשים. הרגישות לגלוטן היתה ניכרת בכל מיני מצבים, במיוחד אחרי ארוחת צהריים. כך היה גם עם חלב ומוצריו. 

ביום בהיר אחד, באה ההחלטה והתפריט היומי הוחלף מקצה אל קצה. בשבוע הראשון די נלחצתי מהמצב. אז מה הילד יאכל?! שאלתי את עצמי. אז כמו כל אמא באשר היא אמא, חפרתי במעמקי האינטרנט למציאת מתכונים, כמובן שאת המתכון הראשון שרציתי לנסות הוא לחם, פשוט לחם. (את המתכון פירסמתי בעבר בבלוג, מוזמנים לחפש, מומלץ בחום). אח״כ היה חשוב לי לחפש מתכונים לעוגות, כי אין חגיגה בלי עוגה.. והמשימה השלישית היתה למצוא מתכונים מוצלחים לעוגיות. כאלה שאפשר לשלוף מהמזווה, מהתיק ומשקית ההפתעות. 

אחרי כמה חודשים של נסיונות לא רעים בכלל גיליתי את הקמח המנצח מכולם. כזה שאפשר לעבוד איתו כמו עם קמח לבן רגיל, כזה שאפשר ללוש ולרדד ולא לחשוש מהתוצאה הסופית. 
וכמה סימבולי ששמו נקרא קמח ׳כרגיל׳ פרי פיתוחה של השפית עינת מזור. 




ועכשיו, למתכונים! 
המתכון הראשון הוא למעשה הבסיס המקורי לעוגיות שהכנתי.

מתכון לעוגיות סנדוויץ עם מילוי ריבת תות או כל מילוי אחר שרק תרצו. 

עוגיות סנדוויץ. כ- 24 יחידות. | על פי עינת מזור


½ כוס (100 גר) סוכר
200 גר חמאה, רכה
1 כפית תמצית וניל
1 ביצה (M )
½ 2 כוסות קמח כרגיל, ללא גלוטן
קורט מלח
1 כף גרידת לימון מלימון אחד

ריבת תות או פטל, למריחה
אבקת סוכר, לפיזור

אופן ההכנה: 

מחממים תנור ל 175 מעלות צלזיוס ומרפדים תבנית בנייר אפייה. 

בקערה, מערבבים את החמאה עם הסוכר, תמצית וניל וביצה לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את קמח כרגיל ומלח, מוסיפים גרידת לימון ומעבדים ליצירת בצק רך ונעים למגע. יוצרים דיסקה ,כמו פיתה שטוחה, עוטפים בניילון נצמד ומקררים למשך כחצי שעה במקרר.

עובדים עם מחצית מהבצק ואת החצי השני שומרים בקירור. מרדדים על משטח מעט מקומח או בין 2 ניירות אפייה את הבצק לעובי של כ ¼ ס"מ. קורצים צורות ואופים למשך כ 10 דקות, או עד להזהבה. מצננים לחלוטין מורחים ריבה על עוגיה אחת ומדביקים עוגייה נוספת כסנדוויץ. 

בוזקים אבקת סוכר.



המתכון לעוגיות לימון בטעם עדין על פי המתכון המקורי עם שינויים קלים:

כ-60 יחידות בערך. 

רכיבים: 
1/3 כוס סוכר
1/4 כוס סילאן
150 גרם שמן
1/3 מיץ תפוזים טבעי
1 כפית תמצית וניל
1 ביצה
2 וחצי + 2 כפות קמח ׳כרגיל׳ ללא גלוטן
1 כף גרידת לימון שלם 
קורט מלח

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל 175 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

בקערה מערבבים את השמן, הסוכר, תמצית הוניל, מיץ תפוזים, סילאן וביצה לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את      קמח ׳כרגיל׳ ומלח. מוסיפים גרידת לימון. מערבבים מעט את כל החומרים ומעבירים למעבד מזון. בפולסים קצרים מערבבים עד לקבלת בצק אחיד ונוח לעבודה. משטחים את הבצק לדיסקה, עוטפים בנייר נצמד ומכניסים למקרר לחצי שעה. 

עובדים עם מחצית מהבצק, השאר משאירים לקירור. 
מרדדים בין 2 ניירות אפייה את הבצק לעובי של 1/4 ס״מ. קורצים צורות ואופים למשך כ 10 דקות, עד להזהבה. מצננים על רשת.

בתיאבון.
 

2 תגובות: